نمونه مقاله رشته کامپیوتر نرم افزار
نمونه مقاله رشته کامپیوتر – نرم افزار
نمونه مقاله رشته کامپیوتر – نرم افزار :
شماره 1 : ارزیابی کارایی پروتکل های مسیریابی مبتنی بر مکان شبکه های بین خودرویی در سناریو شهری
علی کیان پور – کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اراک گروه تحصیلات تکمیلی کامپیوتر اراک ایران
چکیده مقاله:
شبکه های VANET زیر مجموعه ای از شبکه های MANET می باشند که می توانند جهت ارتباط در سیستم هاای ITS مورد استفاده قرار گیرند. این شبکه ها مانند MANET ساختار خاصی نداشته و در آن ها نودهای تشکیل دهنده شبکه، خودروها ای در حال حرکت هستند. تصمیم راننده، سرعت بالا و حرکت مداوم خودروها خصوصیات منحصر به فردی را در این شبکه ها ایجاد کرده است. بناابراین مسیریابی ب ارای انتشار داده ها در این شبکه ها مسیله ای اساسی است. مسیریابی در این شبکه ها خود به چند دسته کلی تقسیم می شود که یکی از مهمترین آن ها مسیریابی مبتنی برمکان می باشد. پروتکل های مسیریابی GPCR، GPSR، LAR، STBRاز پروتکل های پیشتاز در شبکه های مبتنی بر مکان می باشند. در این مقاله به ارزیابی کارایی این پروتکل ها در محیط شهری پرداخته و از طریق شبیه سازی ها نشان داده ایم که اگر شاخص تحویل بسته مد نظر باشد آنگاه پروتکل GPCR بهترین عملکرد را دارد و چنانچه شاخ تاخیر انتها به انتها مورد توجه قرار گیرد، پروتکل GPSR کارایی بالاتری را از خود نشان می دهد.
کلیدواژهها:
ارزیابی کارایی، مسیریابی مبتنی بر مکان، شبکه های VANET، شبیه سازی.
شماره 2 :مقایسه پروتکل های مسیریابی مبتنی بر تقاضا در شبکه های موبایلی
علی کیان پور – کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اراک گروه تحصیلات تکمیلی کامپیوتر اراک ایران
چکیده مقاله:
MANET یک شبکه بی سیم دینامیکی است که م یتواند بدون نیاز به هر گونه زیر ساختار از قبل تهیه شده ای شکل بگیرد که درآن هر گره می تواند به عنوان یک مسیریاب عمل کند. یکی از مباحث اصلی MANET طراحی پروتکل های مسیریابی قوی است که برای شکل شبکه در حال تغییر به صورت تصادفی و مکرر تطبیق یافته است. در این مقاله، ما به مقایسه و ارزیابی عملکرد سه نوع از پروتکل ها ای ها ای مسایریابی کاربردی این شبکه ها پرداخته ایم، پروتکل های مبتنی بر تقاضای AODV، DSR، AOMDV این سه پروتکل مسیریابی در شبکه های MANET معرفی شده و نتایج ارزیابی کارایی آن ها تحت شاخص های نسبت تحویل بسته، گذردهی، بار نرمال مسیریابی و تاخیر انتها به انتها ارایه شده است. نتایج شبیه سازی NS-2 نشان می دهد که پروتکل AODV همیشه بار مسیریابی کمتری در مقایسه با DSR و AOMDV دارد. در شاخص تاخیر انتها به انتها پروتکل DSR ، و در نسبت تحویل بسته و گذردهی پروتکل AOMDV عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. این نتایج ما را به سمتی سوق می دهد که پروتکل های مسیریابی شبکه را با توجه به کاربرد آن ها و بر اساس شاخص موردنیاز، انتخاب کنیم.
کلیدواژهها:
ارزیابی کارایی، پروتکل های مسیریابی مبتنی بر تقاضا، – شبکه های MANET، شبیه سازی .
شماره 3 : مقایسه شبیه سازهای برتر شبکه های بین خودرویی
علی کیان پور – کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اراک گروه تحصیلات تکمیلی کامپیوتر اراک ایران
چکیده مقاله:
در چند سال اخیر تعداد اتومبیل ها در جاده ها افزایش یافته است که این امر منجر به تراکم وسایل نقلیه و در تعاقب آن افزایش تصادفات جاده ای شده است. تکنولوژی بی سیم هدفش ایجاد امکایات پیشرفته در وسایق یقلیه و کاهش عوامل ایجاد کننده ی تصادفات بوده است. کاربرد و استفاده از وسایل ایمنی در خودروها باید به طور جامع و کامل قبل از آن که در یک جاده ی واقعی به کار گرفته شود مورد آزمایش قرار گیرد تا بدین وسیله بتوان به خطاها و نقص های آن پی برد. برای سادگی و هزینه کم از ابزار مجازی برای آزمایش این موضوع استفاده می شود. در واقع شبیه سازهای VANET یک ابزار مجازی تست شبکه می باشند که برای مقاصد ترافیکی به کار می روید. ابزارها و وسایل بسیاری برای این منظور بوجود آمده اید که اکثر قریب به اتفاق آیها با عمق متقابل و به موقع مشکل دارید. در این مقاله، هدف ما معرفی و مقایسه شبیه سازی شبکه های بین خودرویی می باشد تا بتوانیم بر حسب نیاز و کاربرد شبکه خود از شبیه ساز مناسبی در این شبکه ها استفاده کنیم.
کلیدواژهها:
معرفی، مقایسه، شبکه های بین خودرویی، شبیه سازها
نمونه مقاله رشته کامپیوتر نرم افزار
پایان نامه من بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکتری و مقالات علمی در ایران
دیدگاهتان را بنویسید