داوری مقالات به چه معناست ؟ | داوری مقالات چقدر طول می کشد ؟

داوری مقالات به چه معناست ؟ | داوری مقالات چقدر طول می کشد ؟ :

داوری مقالات مرحله ای می‌باشد که همیشه در نویسندگان باعث ایجاد ترس و دلهره شده است زیرا سرنوشت‌سازترین مرحله در چاپ مقالات می‌باشد و همه چیز در این بخش مشخص خواهد شد. داوری از یک مسابقه ورزشی گرفته تا در مصاحبه های علمی و … وجود دارد. ولی نحوه داوری و سختگیری بستگی به کیفیت دارد تمامی ژورنالهای داخلی و خارجی از بیشترین سطح کیفی تا کمترین, بخش داوری دارد و داوری در هر ژورنال بسته به کیفیت آنها متفاوت می‌باشد. داوران ژورنال های معتبر می‌بایست مقاله را از لحاظ میزان سطح کیفی و علمی بررسی کنند و نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش را بیان کنند. داوران ژورنالها اصولا افرادی باسواد و کامل عادل می‌باشند تا بتوانند به صورت عادلانه و با دید یکسان و بی طرفانه داوری را انجام دهند و حق کسی را پایمال نکنند. داوران باید قدرت تشخیص کیفیت داشته باشند و بتوانند با رعایت هنجار ها و قوانین مقاله را بررسی و داوری کنند.

مراحل داوری به روش (Peer Review)

مراحل داوری در بین مجلات متفاوت می باشد و می تواند بعضی مراحل زیاد و یا کم داشته باشد اما به طور اصولی مراحل داوری دربین مجلات به ده قسمت طبقه بندی می شود.

  1. سابمیت مقاله به ژورنالدر این مرحله مقاله معمولا از طریق سیستم آنلاین به ژورنال مربوطه ارسال می شود.
  2. ارزیابی اولیه مقاله توسط ژورنال:در این مرحله، مقاله صرفا از لحاظ ترکیب و ساختار بررسی می شود نه از لحاظ کیفیت علمی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  3. ارزیابی توسط سردبیر ژورنال:ارزیابی توسط سردبیر ژورنال تا ببیند مقاله شما در اسکوپ مجله شان هست یا نه و یا اینکه موضوع مقاله جذاب و بروز می باشد و نقطه ابتکاری دارد یا نه، و بعد از بررسی های اولیه نظر خود را مبنی بر ریجکتیا قرار گرفتن در پروسه داوری را انجام می دهند.
  4. اختصاص یک ویراستار:هر ژورنال یک فرمت خاص برای مجله خود در نظر می گیرد و مقالات را در این فرمت به چاپ می رساند و بعضی از آن ها یک ویراستار مخصوص خود برای ژورنال در نظر می گیرند.
  5. انتخاب داور:در این مرحله دعوت‌نامه‌ای به افرادی که در زمینه علمی مربوطه مجرب هستند در زمینه مقاله مورد داوری باشند ارسال می شود. تعداد این افراد در بین ژورنال‌های مختلف متغیر است. معمولاً برای جلوگیری از طولانی شدن زمان انتظار نویسنده، حداقل یک داور وحداکثر سه داور برای هر مقاله انتخاب می شود.
  6. رای مثبت داوری:داوران پس از بررسی دعوت‌نامه با توجه به توانایی، تجربه و علایقشان نسبت به پذیرش یا رد دعوت‌نامه اقدام می‌نمایند. درصورت عدم پذیرش می‌توانند نسبت به پیشنهاد افراد مستعد جهت داوری نیز اقدام نمایند.
  7. تحلیل و ارزیابیمقالهداوران مقاله مورد نظر را مورد مطالعه قرار می دهند و چنانچه مشکلات اساسی را نداشته باشد و در چارچوب یک مقاله علمی باشد مورد تحلیل و ارزیابی قرار می دهند ولی در صورت تایید نکردن مقاله می توانند مقاله را رد کنند و هم‌چنین یادداشتی از بررسی دقیق مقاله و راه‌های مشخصی برای رفع خطاهای احتمالی موجود در مقاله نیز به صورت هم‌زمان تهیه می‌گردد. در نهایت نتیجه بررسی‌ها به همراه نظر نهایی رد Rejectیا تایید Acceptو یا درخواست بررسی مجدد مقاله Reviseبه نویسنده می فرستند.
  8. بررسی نظرات داورانژورنالجهت اخذ تصمیم نهایی، نظرات داوران را بررسی نموده و در صورتی‌که اختلاف نظر قابل توجهی در آرا وجود داشته باشد، نسبت به دعوت تعداد بیشتری از داوران اقدام می‌کند.
  9. اعلام نتیجه به نگارنده مقاله:ژورنال نتیجه و تصمیم نهایی را به همراه نکات بررسی شده توسط داوران به نگارنده مقاله ارسال می‌کند. ارسال یا عدم ارسال نام داوران بسته به موسسه متفاوت می‌باشد.
  10. تصمیم گیری نهایی ادیتور یا هیئت تحریریه برای مقاله

ادیتور مجله یا هیئت تحریریه با عنایت به گزارشات داوران خود درباره یک مقاله، تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنند. معمولاً تصمیمات هیئت تحریریه و ادیتور یکی از موارد زیر خواهد بود:

۱- پذیرش مقاله بدون اعمال هیچگونه تغییر “accept without any changes”: به منزله آن است که مجله مقاله را در همان شکل اولیه خود چاپ خواهد نمود.

۲- پذیرش با اعمال اندک تغییرات “accept with minor revisions”: این تصمیم به آن مفهوم است که مجله مقاله را چاپ خواهد نمود و مولف نیز می‌بایست تغییرات اندک ذکر شده را اعمال نماید.

۳- پذیرش (مشروط ) مقاله به شرط اعمال تغییرات گسترده “accept after major revisions”: در این تصمیم ادیتور مجله به مولفان این پیام را انتقال می‌دهد که کلیت مقاله مورد تایید است اما باید تغییرات گسترده‌ای بر روی مقاله اعمال شود.

۴- تصحیح و ارسال مجدد (رد مشروط مقاله) “revise and resubmit”: در این تصمیم ادیتور به مولفان می‌گوید تا مقاله را به صورت کامل مورد بازبینی قرار دهند و آن را مجدداً ارسال کنند تا یکبار دیگر مقاله در پروسه داوری قرار گیرد.

۵- رد مقاله (رد مستقیم) “reject the paper or outright rejection”: مجله مقاله را حتی در شرایطی که مولف تغییرات گسترده‌ای هم بر روی آن انجام دهد، چاپ نخواهد کرد.

تصمیم شماره ۱ به ندرت اتفاق می‌افتد و معمولاً حجم عظمیی از مقالات همواره با اصلاحاتی مواجه می‌شوند. شماره ۲ معمولاً بهترین نتیجه‌ای است که مولفان به دنبال آن هستند و داشتن اصلاحات مختصر بسیار خوب است.  لازم به توضیح است که اگر از سوی مجله، مورد ۵ را دریافت نمودید بهتر است کلاً مجله دیگری را برای ارسال مقاله خودتان در نظر بگیرد زیرا مجله با این پیام مشخص نموده است که مقاله شما هیچ شانسی برای چاپ در آن مجله ندارد. این پیام می‌تواند دلایل مختلفی مانند عدم تناسب مقاله با اسکوپ مجله یا موارد دیگر داشته باشد. اگر مجله تمایل به چاپ مقاله شما را دارد، مقاله را رد مشروط می‌کند تا شما با داشتن امید چاپ شدن، اصلاحات و تغییرات مدنظر آنها را انجام دهید. بنابراین، مولفان فقط با دیدن رد مستقیم مقاله می‌بایست مطمئن باشند که دیگر شانسی وجود ندارد. مابقی تصمیماتی که مجله برای شما می‌گیرد نشان می‌دهد که امیدی برای چاپ مقاله وجود دارد و شما می‌بایست تغییرات را انجام دهید.

در نهایت باید بگوییم که داوران مجله اغلب تمایل به پذیرش مقاله دارند تا رد مقاله. حتی می‌توانیم بگوییم که ادیتور مجله یا هیئت تحریریه گاهی مقاله‌ای که از نظر داوران مورد تایید قرار می‌گیرد را نیز رد می‌کنند و دوست دارند از بین مقالات پذیرفته شده در داوری، مقالاتی را که بیشترین ارزش و اعتبار را دارند چاپ کنند. نقش داوران مجله کمک به رشد و پیشرفت مولفان و مقالات آنهاست و در نهایت آنها تصمیمی در خصوص چاپ نهایی مقاله نمی‌گیرند. اما این موضوع را مولفان باید در نظر بگیرند که هیئت تحریریه یک مجله برای جلب خوانندگان بیشتر برای مجله خود، سعی دارند تاپ‌ترین، جالب‌ترین و علمی‌ترین مقالات را از بین مقالات ارسالی برای آنها جهت چاپ نهایی در مجله خود انتخاب کنند. ادیتور مجله و هیئت تحریریه علاوه بر فاکتورهای علمی، به فاکتورهای دیگر مانند جلب حداکثری مخاطبین و موارد دیگر نیز توجه دارند.

  • نکات مطرح در داوری مقالات
    • فرایند Peer Review
      • تعریف Peer Review
      • مزایای Peer Review
      • انواع Peer Review
    • نکات مورد نظر داوران در بخش های مختلف مقاله
      • بخش چکیده
      • بخش مقدمه
      • بخش Method
      • بخش نتایج
      • بخش ارزیابی
    • مراحل داوری مقالات
      • بررسی نکات اولیه مقاله
      • ارزیابی اولیه سردبیر
      • بازنگری در مقاله
      • داوری مقاله در مرحله Peer Review
      • تصمیم گیری نهایی در مورد مقاله

داوران به چه موارد حساسیت بیشتری دارند؟

داوران عموما همه بخش های مقاله را بررسی می‌کنند و دقت بالایی در همه مراحل ها دارند. هر بخش را به صورت کامل و با دقت به جزئیات بررسی می‌کنند اما مواردی که بیشتر اهمیت دارد این است که سرقت ادبی و یا تشابهات ادبی در متن مقاله مشاهده نشود و مقاله کیفیت ترجمه بسیار بالایی داشته باشد و هر بخش با رعایت علایم نگارشی و … نوشته شده باشد. داوران حتما از لحاظ علمی تسلط بالایی نسبت به موضوع دارند و می‌توانند به خوبی انسجام مطالب و کیفیت مطالب را تشخیص دهند از شاخه ای به شاخه دیگر پریدن و منسجم نبودن مقاله حتما باعث می‌شود که اعتبار مقاله از بین برود و داوران به این موضوع نیز حساسیت زیادی دارند. سعی کنید قبل از سابمیت مقاله همه فرآیند پذیرش را با دقت زیادی طی کنید که مقاله ریجکت نشود و حتما در مرحله داوری پذیرفته شود. چون بعد سابمیت کاری از دست شما بر نخواهد آمد.

دلایل رد مقاله از سوی داوران

  •  مقاله مشکل فنی عمده دارد.
  •  مقاله در حیطه علاقمندی مجله (اسکوپ) قرار ندارد.
  •  مقاله ناقص است.
  • مقاله دارای ایراد روش شناختی است.
  • قسمت بحث و نتیجه گیری مقاله ارتباط معناداری با سایر قسمت‌های مقاله ندارد.
  • یافته‌های مقاله صرفاً تکرار یافته‌های مقالات دیگران است.
  •  نگارش مقاله ضعیف است.
  • مقاله خسته کننده است.
  • مقاله دارای مطلب مشکوک به سرقت ادبی است.

اگر مقاله پذیرفته نشد چه باید کرد؟

بعد از اینکه مقاله شما پذیرفته نشد امید خود را از دست ندهید راههای دیگری وجود دارد که شانس قبولی مقاله در ژورنالهای معتبر را به شما می‌دهد 5 راه می‌توانید بعد از سابمیت مقاله امتحان کنید:

درخواست تجدید نظر در قبال عدم پذیرش: اگر احساس می‌کنید که مقاله شما لایق پذیرش بود و ناعادلانه ریجکت شده است می‌توانید درخواست دوباره خود را به سردبیر ارائه کنید سعی کنید بدون توهین کردن و کاملا قانع کننده دلیل خود را نسبت به سابمیت دوباره مقاله بیان کنید.

سابمیت مجدد به ژورنال یکسان: ژورنال ممکن است درخواست اولیه‌تان را رد کرده باشد، اما از شما دعوت کند که پس از انجام اصلاحات پیشنهادی داوران، مقاله را دوباره سابمیت کنید. اگر واقعاً قصد دارید مقاله را در همان ژورنال منتشر کنید، این گزینه می‌تواند بهترین انتخاب باشد. یادتان باشد که برخی ژورنال‌ها ممکن است اعلام کنند که در آینده، هیچ نسخه‌ای از مقاله شما را منتشر نخواهند کرد. در این صورت، باید به این نظر احترام بگذارید و ژورنال دیگری را انتخاب کنید.

اعمال تغییرات و سابمیت کردن در یک ژورنال دیگر: گزینه سوم از تمام گزینه‌ها رایج‌تر است. بازخوردهای داوران را به دقت مدّنظر قرار دهید، مقاله را اصلاح کنید، و آن را برای یک ژورنال دیگر سابمیت کنید. مطمئن شوید که جزئیاتی مانند کاورلتر، قالب رفرنس‌ها، و سایر جزئیات را، پیش از سابمیت کردن، با شیوه‌نامه‌های ژورنال تطبیق داده‌اید.

هیچ تغییری را اعمال نکنید و مقاله را در یک ژورنال دیگر سابمیت کنید: با اینکه ساده‌ترین کار ممکن پس از پذیرفته نشدن و ریجکت شدن مقاله همین مورد است اما به صورت کلی این کار ایده خوبی نیست. اگر نکات نوشته‌ شده توسط داوران را تغییر ندهید، در حقیقت تمام تلاش‌هایی که در مرحله داوری صرف کارتان شده است را نادیده گرفته‌اید. احتمال دارد که نکات مذکور کیفیت مقاله را افزایش دهند، حتی اگر برخی از آن‌ها نادرست باشند. داوران جدید ممکن است دست روی نکات مشابهی بگذارند؛ تا فرصت باقی است، آن‌ها را اصلاح کنید. علاوه بر این‌ها، احتمال بدهید که، در ژورنال جدید، مقاله‌تان را همان داوران ژورنال قبلی مورد قضاوت قرار دهند. اگر برای اصلاح مقاله هیچ تلاشی نکنید، مطمئن باشید که نظر آن‌ها نیز تغییری نخواهد کرد.

مقاله را بایگانی کنید و هیچ گاه آن را سابمیت نکنید: در نهایت، می‌توانید مقاله را در سایت‌هایی مانند figshare یا Dryad پست کنید، که هر دو قابل ارجاع و به‌طور رایگان در دسترس هستند.

پذیرش و چاپ مقاله

نتیجه داوری همیشه منفی نیست و حالت خوشبینانه و مثبت نیز دارد که مقاله همان بار اول که به داوری ارسال کرده اید پذیرفته شود و مقاله شما در ژورنال مورد نظرتان پذیرفته شود. مقالاتی که دارای شرایط زیر باشند حتما پذیرفته می‌شوند.

  1. مرتبط بودن مقاله با يك مشكل روز
  2. مقالاتي كه نگارش عالي داشته و روال منطقي و مفاهيم قابل دركي دارند.
  3. مقالاتي كه طراحي(Design) عالي و متدلوژي مناسبي دارند.

فرآیند انتخاب مجله

پس از نگارش نهایی مقاله و آماده سازی آن باید ژورنال مناسبی برای فرستادن مقاله را انتخاب کرد. برای انتخاب ژورنال مناسب باید چند نکته ی هم را در نظر داشت. حوزه ی تخصصی مقاله باید با حوزه های تخصصی مجله متناسب باشد. برای این کار می توانید از سرویس های آنلاین مختلفی استفاده کنید. در ادامه به بررسی برخی از این سرویس ها می پردازیم:

وبسایتJournalfinder

این وبسایت متعلق به انتشارات Elsevier است. به کمک این وبسایت می توان ژورنال های پیشنهادی متناسب با مقالات خود را پیدا کنید. بدین منظور با وارد کردن عنوان و چکیده ی مقاله ی خود و همینطور انتخاب گرایش و حوزه ی تخصصی مقاله ی خود می توانید مجلات پیشنهادی را ببینید. این پایگاه یکی از معتبرترین پایگاه های پیشنهاد مجلات می باشد.

استفاده از JCR یاMaster Journal List

JCR یا همان Journal Citation Report گزارشی است که هر سال منتشر می شود و در آن لیست مجلاتی که دارای نمایه ISI هستند قرار داده شده است. با مراجعه به این لیست می توانید تمامی مجلات و اطلاعات مربوط به ضریب تاثیر و درجه بندی آنها را مشاهده کنید. راه دیگر استفاده از پایگاه آنلاین MJL یا همان Master Journal List است. در این پایگاه با وارد کردن کلمات کلیدی که مرتبط با حوزه و گرایش تخصصی شماست، می توانید لیست مجلات را بررسی کنید و از وضعیت مجلات از نظر اعتبار آگاه شوید. همچنین می توانید وضعیت هر مجله از نظر اعتبار ISI و … را بررسی کنید.

 استفاده از پایگاهImpactfactor.ir

این یک پایگاه فارسی است که در آن با وارد کردن شماره شاپای مجله (ISSN) می توانید بررسی کنید که وضعیت ژورنال از نظر ISI بودن، نمایه شدن در Scopus، و مورد تایید بودن یا نبودن در وزارت علوم و بهداشت و … را بررسی کنید. این پایگاه تا حد زیادی قابل اعتماد است اما بهتر است پس از چک کردن دوباره با پایگاه MJL چک شود.

همچنین می توانید از تجربیات اساتید و سایر دانشجویانی که در این زمینه فعال هستند استفاده کنید. با بررسی منابع و مراجعی که در مقاله ی خود استفاده کرده اید می توانید سرنخ خوبی پیدا کنید. اگر در مقاله ی خود با مقالات ارائه شده در چند مجله رفرنس داده اید، آن مجلات یک گزینه ی خوب برای فرستادن مقاله می باشند. بسیاری از مجلات تازه کار ممکن است در ادامه ی مسیر مقالات بی کیفیت را چاپ کنند. برای همین اعتبار و سابقه ی هر مجله را برای ارسال درخواست پذیرش و چاپ مقاله ISI بررسی کنید. ترجیحا مجلاتی که اعتبار خوبی دارند و حداقل چندین نوبت چاپ مقاله ISI انجام داده اند را انتخاب کنید. ضمنا همیشه واقع نگر باشید! افراد همیشه توانایی ها و کیفیت کارهای انجام شده ی خود را دست بالاتر از واقعیت در نظر می گیرند! از فرستادن مقاله ی خود به مجلاتی که کیفیت آنها بسیار بالاتر از سطح مقاله ی شماست خودداری کنید! باور کنید تاثیر منفی چنین کاری بسیار بیشتر از تاثیر مثبت بلندپروازی شماست. در بسیاری از موارد مقاله ای با کیفیت متوسط برای یک مجله ی فوق العاده با کیفیت توسط دانشجو فرستاده می شود. در خیلی از موارد مقاله بلافاصله توسط ادیتور ریجکت می شود. همچنین در برخی موارد تعداد انتقادات و اصلاحات داوران به حدی زیاد و سنگین است که دانشجو دلسرد شده و از ادامه ی مسیر باز می ماند. همچنین باید گفت مسیر پژوهش صعب العبور است. اگر در ابتدای مسیر هستید باید بدانید که فرستادن یک مقاله برای چندین مجله و رد شدن مقاله کاملا طبیعی است.

فرآیند فرمت بندی و سابمیت

پس از اینکه مجله ی مناسب را انتخاب کردید، باید مقاله ی خود را در وبسایت رسمی مجله بارگزاری کنید و برای خود پروفایل ایجاد کنید. در نتیجه ابتدا باید در وبسایت مجله یک اکانت یا پروفایل ایجاد کنید و سپس مقاله ی خود را بارگزاری کنید. تمامی فرآیند های بعدی از طریق همین پنل پیش خواهد رفت. پس از ساخت پروفایل و قبل از بارگزاری مقاله، باید فرمت مقاله را به فرمت استاندارد مورد تایید مجله در بیاورید که این فرمت استاندارد در وبسایت مجله قابل دسترسی می باشد. برای مثال فونت استفاده شده، حاشیه ی متن، تعداد صفحات و کلمات مجاز مقاله، نحوه ی معرفی رفرنس ها و منابع، می تواند مجله به مجله متفاوت باشد. در صورتی که مقاله ی شما به فرمت مجله در نیاید و یا اینکه این کار بصورت ناقص صورت گیرد، مقاله ی شما بلافاصله رد خواهد شد. پس حتما به این مسئله ی مهم توجه کنید. یکی دیگر از مواردی که بسیار اهمیت دارد استفاده از منابع (رفرنس) و مقالاتی است که در مجله ی مورد نظر شما تا قبل از این چاپ شده اند. خودتان را در جایگاه مسئولین یک مجله قرار دهید! آیا ترجیح نمی دهید مقالات جدیدی را چاپ کنید که در آنها به رفرنس ها و مقالاتی ارجاع داده شده اند که آن مقالات نیز در مجله ی شما چاپ شده اند؟! اینکار باعث بالا رفتن بازدید و ارجاعات مقالات چاپ شده در ژورنال شما می شود. پس برای شما بسیار با اهمیت است. در نظر داشته باشید که همیشه بهتر است تعدادی از رفرنس های مقاله ی شما از رفرنس هایی باشد که در مجله ی مورد نظر شما چاپ شده اند.

فرآیند اکسپت و چاپ مقاله ISI

پس از فرمت بندی و بارگزاری مقاله، مقاله وارد فرآیند بررسی و ارزیابی می شود. ابتدا به ساکن مقاله توسط ادیتور مجله بررسی می شود. در هر مرحله این امکان وجود دارد که مقاله ی شما یا کلا رد (ریجکت) شود و یا از شما خواسته شود تا لیست اصلاحات ارائه شده توسط ادیتور و یا داوران مجله را رفع نمایید. میزان سخت گیری داوران و ادیتور و همینطور تعداد داورانی که مقاله ی شما را بررسی می کنند می تواند مجله به مجله متفاوت باشد. با دریافت لیست ایرادات و اصلاحات ارائه شده توسط داوران، شما طی زمانی که مجله برای شما مشخص کرده است می توانید اصلاحات را انجام داده و برای مجله دوباره ارسال کنید. این فرآیند می تواند چندین بار تکرار شود. پس نا امید نشوید و به بهترین شکل پاسخ ایرادات را اعمال کنید. در صورتی که این مراحل را با موفقیت طی کنید. مقاله ی شما از طرف مجله پذیرفته (اکسپت) می شود. پس از پذیرش و اکسپت مقاله، مقاله ی شما وارد فرآیند چاپ شده و در زمان مورد نظر بسته به شرایط مجله (فصل نامه، دو فصل نامه و …) چاپ خواهد شد. در نظر داشته باشید بسیاری از مجلات در مرحله ی چاپ پولی می باشند. البته باید این نکته را ذکر کرد که مرحله ی اکسپت برای اخذ امتیازات پژوهشی، مصاحبه ی دکترا و … کفایت می کند.

بررسی هزینه های فرآیند اکسپت و چاپ

پس از پایان نگارش مقاله و انجام فرآیند فرمت بندی باید بحث هزینه را هم برای انتخاب مجله در نظر داشته باشید. مجلات برای اخذ هزینه سیاست های مختلفی دارند.

مجلات پولی

بیشتر مجلات به این دسته تعلق دارند. شما پس از سابمیت کردن مقاله ی خود در این مجلات عموما باید برای فرآیند داوری و در صورت پذیرش شدن مقاله برای اکسپت و چاپ هزینه پرداخت کنید. البته اینکه در کدامیک از مراحل اکسپت و چاپ باید هزینه پرداخت کنید از مجله ای به مجله ی دیگر می تواند متفاوت باشد. این هزینه می تواند بسته به مجلات بسیار متفاوت باشد. ولی بطور عمومی از 60 دلار شروع شده و می تواند برای چاپ تا بیش از 1000 دلار هم باشد.

مجلات دسترسی آزاد (Open Access)

علت شکل گیری این مجلات دو مقوله می باشد. اولا در بسیاری از موارد پژوهشگران زمان کمی برا اخذ اکسپت و پذیرش مقاله ی خود دارند. بدین منظور می توانند با پرداخت هزینه ، داوری سریع داشته باشند تا هرچه سریعتر مقاله ی خود را به دست داوری بسپارند. البته این به معنای پذیرش مقاله نیست. بلکه شما فقط پول داوری سریع و جلوتر از نوبت را پرداخت میکنید. دلیل دوم ایجاد چنین مجلاتی بدلیل حمایت از پژوهشگرانی است که می خواهند به این مقالات چاپ شده دسترسی داشته باشند و هزینه ای هم ندهند. در مجلات دسته ی قبل پژوهشگران باید مقالات را از وبسایت مجلات و انتشارات خریداری کنند. قیمت خرید مقالات عموما  از 30 دلار شروع می شود. در نتیجه هزینه ی مقالات برای خوانندگان کم نیست! در مجلات دسترسی آزاد برای سهولت کار پژوهشگرانی که میخواهند به متن مقالات دسترسی داشته باشند، بجای اینکه این پول توسط آنها با خریدن مقالات پرداخت شود، از نویسندگان مقالات گرفته می شود.

پس از پذیرش مقالات نسخه ی نهایی برای نویسندگان فرستاده می شود. همچنین پس از پذیرش در تاریخی که خود مجله اعلام می کند، مقاله ی شما بصورت آنلاین در وبسایت مجله یا انتشارات نمایه می شود.

ذکر چند نکته ضروری است:

  • همواره پذیرش و چاپ مقالات ISI در مجلات معتبر سخت تر و زمانبر تر از چاپ کردن مقالات در مجلات معمولی است. اما همیشه در ذهن داشته باشید که یک مقاله ی چاپ شده در بهترین مجلات حوزه ی تخصصی شما ارزش بیشتری از چند مقاله در مجلات با کیفیت متوسط است. پس کیفیت مقاله ی خود را بهبود دهید و صبور باشید.
  • فرآیند نگارش مقاله به خودی خود بسیار زمانبر است. فرآیند اکسپت و چاپ مقاله ISI هم می تواند بطور عمومی بین 3 ماه تا بیش از 1 سال زمان ببرد. پس واقع بین باشید و توقع چاپ مقاله در مدت کوتاه را نداشته باشید. البته این قضیه نسبی است و می تواند مجله به مجله متفاوت باشد.

هزینه پذیرش و چاپ مقاله ISI

مجلات open access از نویسندگان برای چاپ مقالات ISI هزینه دریافت می‌کنند، اما هزینه پذیرش و چاپ مقاله ISI همواره ثابت و یکسان نیست و بسته به نوع مجله و البته گاهی کیفیت آن متفاوت است. همچنین این هزینه‌ها اغلب به دلار و یورو از نویسندگان گرفته می‌شوند. نکته دیگر این‌که علاوه بر هزینه پذیرش و چاپ مقاله ISI، هزینه چاپ سریع مقاله ISI نیز وجود دارد و شامل حال نویسندگانی می‌شود که تمایل دارند مقالات آن‌ها در زمان کوتاه‌تری داوری و چاپ شود؛ به عبارت دیگر این امکان در نظر گرفته شده تا پژوهشگرانی که می‌خواهند آثارشان سریع و به‌طور اختصاصی داوری و مقاله‌شان در صورت تایید بدون نوبت چاپ شود، با پرداخت مبلغی بیشتر از هزینه چاپ، این امر برای‌شان میسر شود. اگر به اطلاعات کاملتری از جزئیات این هزینه نیاز دارید نحوه محاسبه هزینه پذیرش و چاپ مقاله ISI را ببینید یا در صورت تمایل با موسسه پایان نامه من  تماس بگیرید.

 

 

داوری مقالات به چه معناست ؟ | داوری مقالات چقدر طول می کشد ؟

گروه متخصصان “پایان نامه من” :

“گروه علمی و تحقیقاتی پایان نامه من” فعال در زمینه فعال های پژوهشی  با چندین سال سابقه پژوهش در زمینه انجام پایان نامه ارشد ، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد ، انجام پایان نامه دکتری ، انجام پایان نامه دکترا ، انجام رساله دکتری ، انجام رساله دکترا ، انجام پروپوزال ارشد و انجام پروپوزال دکتری ، اکسپت مقاله ، پذیرش مقاله و چاپ مقالات علمی پژوهشی و چاپ مقالات ISI، کدنویسی و شبیه سازی، تحلیل آماری، ترجمه تخصصی، آموزش دروس و نرم افزارهای تخصصی و… و با کادری مجرب از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر سطح ایران (شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و تربیت مدرس و … ) آماده ارائه هرگونه خدماتی به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در رشته های مختلف فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه و پزشکی است.

مشاوره 24 ساعته :

09199631325  و  09353132500

خطوط دارای تلگرام و واتس اپ نیز می باشد.

با مدیریت دکتر علی کیان پور

با همکاری ایزی تز + دکتر تز + آسان مقاله